در حال بارگذاری ...
سه‌شنبه 10 تیر 1404

بازدید اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای استان همدان از پارک ملی هوا فضا در قالب اردوهای راهیان پیشرفت بسیج اساتید

راهیان پیشرفت

به گزارش روابط عمومی آموزشکده فنی خوارزمی ملایر، اردوی راهیان پیشرفت به همت بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای استان همدان با بازدید از پارک ملی هوافضا تهران  در مورخ بیست و دوم دی ماه 1401برگزار گردید.

هدف از برگزاری این اردو آشنایی بیشتر اساتید با صنعت هوافضا و اقتدار صنعت دفاعی کشور است.

یکی از اقدامات دولت سیزدهم در راستای هویت سازی و همچنین آشنا کردن  اساتید و دانشجویان با دستاوردها و پیشرفت های جمهوری اسلامی، برگزاری اردوی «راهیان پیشرفت» است که مهر ماه امسال به طور رسمی کار خود را شروع کرده است.
 
در این زمینه چند نکته اجمالی قابل بیان است:
 
یک: مأیوس کردن نوجوانان و جوانان، جزو برنامه های همیشگی دشمنان کشور است و یکی از راه های خنثی کردن آن، نشان دادن دستاوردها و پیشرفت های جمهوری اسلامی به این نسل است.
 
دو: نشان دادن مسیر پیشرفت در عرصه های گوناگون علمی، صنعتی، نظامی و ... قطعاً درک میدانی و واقعی به اساتید و دانشجویان خواهد داد و آنها را از فضای وهم و خیال برآمده از بازی های رایانه ای و فضای مجازی و یا غر زدن های بی جا در سطح جامعه بیرون خواهد آورد.
وقتی اساتید و دانشجویان ما فضای مراکز موشکی، هسته ای، پزشکی، هوا فضا، پروژه های عظیم نفت و گاز و ... و همچنین دستاوردهای گوناگون کشور در اوج تحریم را با چشم خود ببیند و با دست خود لمس کند، قطعاً به همین راحتی تن به بیماری خود تحقیری نخواهد داد و چه بسا در برابر خودتحقیری اطرافیان خود، می ایستد و سینه سپر می کند.

 سه: در این اردوها دانشجویان حس می کنند که درس خواندن های آنان بی حاصل نیست و قرار نیست مشتی فرمول و حفظ کردنی و ... بارشان شود؛  به این نکته پی می برند که آینده، منتظر آنهاست و قرار است در آینده چرخ پیشرفت ایران اسلامی با دستان آنها بپرخد.

چهار: به طور کلی، تعلیم و تربیت لزوماً با نیمکت و پای تخته به دست نمی آید. بیرون آوردن اساتید و دانشجویان از فضای خشک کلاس و نشان دادن عینی، باید بخشی از ساز و کار تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش قرار گیرد. اردوی راهیان پیشرفت را می توان در این راستا تفسیر کرد و در آینده برنامه های دیگری نیز باید وجود داشته باشد تا دانشجویان بتوانند با فضای واقعی جامعه در عرصه های گوناگون ارتباط برقرار کنند.

پنج: نشان دادن دستاوردها و پیشرفت ها به اساتید و دانشجویان در جای خود بسیار ضروری است؛ اما راهیان پیشرفت باید ضمیمه دیگری هم داشته باشد و آن پیوست تاریخی است! متأسفانه یکی از خلأهایی که در ساختار کتب درسی و همچنین برنامه ریزی های وزارت علوم وجود دارد این است که دانشجویان نمی توانند به خوبی با تاریخ معاصر و همچنین تاریخ پس از انقلاب و پستی ها و بلندی ها، فشارها و تحریم ها، دشمنی ها و کارشکنی های داخلی و خارجی آشنا شوند.